ZASADY PROMOCJI (stan na dzień 16 listopada 2015r.)
Obowiązkiem każdego beneficjenta, który realizuje projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej jest zapewnienie projektowi odpowiedniej promocji i informowania opinii publicznej o tym, że dany projekt został wsparty ze środków Unii Europejskiej.
Opis działań promocyjnych oraz informacyjnych w celu zapewnienia promocji projektu i UE wnioskodawca musi podać w odpowiedniej części wniosku o dofinansowanie. Ich niespełnienie może wiązać się z konsekwancjami w formie obniżenia czy niewypłacenia dofinansowania, ewentualnie zwrotu już wypłaconego dofinansowania.
Zasady w zakresie promocji projektów finansowanych w ramach Programu określone są
w Rozporządzeniu PE i R (UE) nr 1303/2013 Artykuł 115, załącznik XII, oraz Rozporządzeniu Wykonawczym Komisji (UE) nr 821/2014 art. 4 i 5 (dostępne jest na stronach internetowych Programu www.cz-pl.eu oraz Zarządzającego FM www.euroregion-silesia.pl).
Wszelkie działania informacyjne i promocyjne realizowane w ramach programu INTERREG V-A Republika Czeska – Polska powinny zawierać następujące informacje:
Tekst o zaangażowanych środkach powinien być zarówno widoczny jak i zajmować odpowiednią powierzchnię. Na materiałach promocyjnych można zamieszczać numer i tytuł mikroprojektu. Logotyp Euroregionu Silesia nie jest obligatoryjny, jednakże zaleca się jego stosowanie.
W przypadku, gdy beneficjent na swoich materiałach promocyjnych nie umieści informacji,
iż projekt jest również współfinansowany ze środków budżetu państwa1 Zarządzający FM może domniemywać, że beneficjent nie ubiega się o współfinansowanie z tego źródła (5%2).
Dodatkowo należy pamiętać, że w trakcie organizacji szkoleń, konferencji, seminariów, targów, wystaw współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego beneficjent jest zobowiązany do wystawienia flagi Unii oraz logotypu programu. W trakcie w/w imprez/działań informacje o współfinansowaniu należy stosować w formie podania przez konferansjera informacji o zaangażowanych środkach.
W korespondencji przekazywanej do Sekretariatu polskiej części Euroregionu Silesia dotyczącej mikroprojektów realizowanych w ramach Programu INTERREG V-A (pismo,
e-mail, fax) należy wskazać:
Ponadto korespondencja w sprawie projektu np. pisma, ogłoszenia, zaproszenia, certyfikaty, materiały konferencyjne i prasowe powinny zawierać informację dotyczącą źródeł finansowania i odpowiednie logotypy (Unii oraz programu). Informacja powinna być zamieszczona w miejscu widocznym w sposób czytelny.
Sankcje:
____________________________________
1/ Możliwość i wysokość dofinansowania mikroprojektów realizowanych przez polskich mikrobeneficjentów z budżetu państwa RP określona jest w rezerwie celowej na dany rok. Finansowanie z budżetu państwa RP (w tym procent) od roku 2016 uzależnione od decyzji Rządu RP
2/ Finansowanie z budżetu państwa RP (w tym procent) od roku 2016 uzależnione od decyzji Rządu RP
Pliki do pobrania:
Podstawa Prawna do zasad promocji
Logo Euroregionu Silesia
Logo Programu, Unii Europejskiej i Euroregionu Silesia
- dla dużych materiałów promocyjnych
- dla małych materiałów promocyjnych
W razie pytań prosimy o kontakt ze Specjalistą ds. Informacji i Promocji Programu UE.
Więcej informacji o promocji w ramach Programu INTERREG V-A RCz-RP 2014-2020 na http://pl.cz-pl.eu/zakladni-informace-o-programu-pl/promocja