Stowarzyszenie Gmin Dorzecza Górnej Odry z siedzibą w Raciborzu przy ulicy Batorego 7 przeprowadziło zbiórkę publiczną w terminie od dnia 25 sierpnia 2008 r. do dnia 31 grudnia 2008 r., na podstawie decyzji Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji Nr 111/2008 z dnia 18 sierpnia 2008 r. oraz decyzji zmieniających: nr 178/2008 z dnia 29 grudnia 2008 r., oraz nr 214/2009 z dnia 24 grudnia 2009 roku. Zbiórka publiczna została przeprowadzona na obszarze województwa opolskiego i śląskiego. Celem zbiórki publicznej była pomoc dla powodzian z Tyśmienicy na Ukrainie - miasta w rejonie Iwano-Frankowsk w zachodniej Ukrainie.
Zbiórka publiczna została przeprowadzona w formie:
W ramach przeprowadzonej zbiórki uzyskano następujące środki:
Lp. | Nazwa towaru | Jednostka miary | Ilość |
---|---|---|---|
1. | Artykuły spożywcze | kg | 4 290,35 |
2. | Artykuły spożywcze | szt | 293 |
3. | Artykuły spożywcze | litr | 25 |
4. | Artykuły chemiczne | kg | 507,5 |
5. | Artykuły chemiczne | szt | 82 |
6. | Artykuły szkolne | szt | 3 |
7. | Pościel | szt | 9 |
8. | Kołdra | szt | 7 |
9. | Koc | szt | 7 |
10. | Poduszka | szt | 3 |
11. | Odzież | szt | 6 |
12. | Obuwie | para | 4 |
13. | Paczki | szt | 10 |
14. | Artykuły gospodarstwa domowego | szt | 5 |
15. | Pampersy | szt | 1 |
16. | Lekarstwa | szt | 8 |
Zebrane dary rzeczowe zostały przekazane na Ukrainę ofiarom powodzi. Koszty transportu darów zostały pokryte przez sponsora.
Środki finansowe w kwocie 13 511,60 PLN (13 639,60 PLN – 128,00 PLN koszty prowadzenia rachunku bankowego), zebrane na wyodrębnionym na cele zbiórki rachunku bankowym, zgodnie z Porozumieniem z dnia 14.09.2010 roku przekazano Gminie Tysmenica dnia 22.09.2010 roku. Środki zostały przekazane na konto Tysmenickiej Rady Miejskiej w kwocie 4 425,83 USD (4 425,83 USD x 3,0529 = 13 511,62 PLN).
Tysmenicka Rada Miejska w celu zakupu pomocy dla poszkodowanych w powodzi skupiła kwotę 4 425,83 USD po kursie 7,947 co w sumie daje kwotę 35 172,07 UAH. Od operacji tej pobrano prowizję bankową w wysokości 105,52 UAH
Tysmenicka Rada Miejska za otrzymane środki zakupiła, a następnie przekazała poszkodowanym w powodzi w 2008 roku następujące dary rzeczowe:
Lp. | Nazwa towaru | Jednostka miary | Ilość | Wartość zakupu |
---|---|---|---|---|
1. | Olej "Złatowiecki" | szt | 360 | 10 368,00 UAH |
2. | Kasza gryczana paczkowana | szt | 360 | 5 022,00 UAH |
3. | Ryż paczkowany | szt | 360 | 3 906,00 UAH |
4. | Makaron paczkowany | szt | 360 | 2 090,55 UAH |
5. | Płyn do mycia naczyń Gala, 1l | szt | 360 | 4 140,00 UAH |
6. | Proszek do prania Gala 1,8 kg | szt | 360 | 9 540,00 UAH |
RAZEM | 35 066,55 UAH |
Jedynym kosztem przeprowadzenia zbiórki była opłata za prowadzenie rachunku bankowego w wysokości 128,00 PLN, oraz prowizja za skup waluty poniesiona na stronie ukraińskiej w wysokości 105,52 UAH.
Wszystkim darczyńcom i ofiarodawcom w imieniu poszkodowanych serdecznie dziękujemy!